Najczęstsze błędy w diecie odchudzającej

Częste jest, że po początkowym efekcie waga stoi w miejscu, mimo że stosujemy odchudzającą dietę. Wiele osób samodzielnie decydujących się na redukcję kalorii popełnia błędy, które utrudniają skuteczne odchudzanie. Dieta odchudzająca powinna zawierać dziennie o około 500 kcal mniej niż wynosi nasze zapotrzebowanie. W ten sposób schudnąć możemy ok. 0, 5-1 kg tygodniowo. To bezpieczna granica, przy której nie doświadczymy efektu jo-jo, wiszącej skóry i zaburzeń hormonalnych. Zdrowa dieta na odchudzanie powinna eliminować słodycze i przetworzoną żywność, ale nie możemy całkowicie pozbawiać się tłuszczów i węglowodanych. Ich wykluczenie to najczęstsze błędy w odchudzaniu, Bez tych składników nasz organizm nie może funkcjonować poprawnie i nie dość, że chodzimy rozdrażnieni i zmęczeni, to jeszcze metabolizm spowalnia, a w efekcie – nie chudniemy. Podobnie dzieje się, kiedy się głodzimy albo pomijamy posiłki przed i po ćwiczeniach. Dieta odchudzająca powinna być połączona z wysiłkiem fizycznym – umiarkowanym, niezbyt forsownym i regularnym. To zapewni trwałość elektów oraz ładną sylwetkę i jędrną skórę – ograniczenie się do samej diety powoduje, że nasze ciało nie wygląda tak dobrze jak po siłowni i szybko tracimy zapał do odchudzania.
Właściwa dieta i ruch zapewnią skuteczne odchudzanie bez wyniszczenia organizmu i efektu jo-jo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *